مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو اشاره به نام‌گذاری 13 تا 19 نوامبر 2017 به نام هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک از فعالیت‌های گسترده اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ضرورت یا عدم ضرورت آشنایی با نحوه صحیح کاربرد این داروها با همکاری اصحاب رسانه خبر داد.
همکاری اصحاب رسانه در ارتقای فرهنگ تجویز و مصرف آنتی بیوتیک‌ها



به گزارش تندرست نیوز، مهرناز خیراندیش با بیان این‌که آمار تجویز و فروش داروهای آنتی بیوتیک همه دنیا را از بروز مقاومت میکروبی از سویی و کاهش تولید داروهای آنتی میکروبیال جدید دچار نگرانی کرده به اهمیت پرداختن به مقوله مصرف منطقی و مسئولانه آنتی بیوتیک‌ها اشاره کرد.

خیراندیش بیان کرد: تجویز و مصرف نابه‌جای آنتی بیوتیک‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلات نظام دارو و درمان بسیاری از کشورها از جمله کشور ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری 13 تا 19 نوامبر 2017 مصادف با 22 تا 28 آبان به نام هفته جهانی آگاه سازی آنتی بیوتیک از سوی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: از آن‌جا که متاسفانه بخش قابل توجهی از مردم، چندان به ضرورت یا عدم ضرورت تجویز آنتی بیوتیک‌ها و نحوه صحیح کاربرد این داروها آشنا نیستند با همکاری روابط عمومی سازمان می‌خواهیم در هفته‌ای که به طور خاص به این موضوع اختصاص یافته فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این مقوله مهم اجرا کنیم.

خیراندیش گفت: همکاری اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی تاثیر به سزایی در آگاه سازی مردم و  ارتقای فرهنگ تجویز و مصرف و سلامت مردم خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو با پشتوانه فنی بسیار گسترده و عمیق خود آماده همکاری کامل برای ارائه آموزش‌های مصرف منطقی آنتی بیوتیک است.