هیئت مدیره انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه اردبیل طی نامه‌ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد که از ٢۵ شهریور از ارائه خدمات بیهوشی به بیماران با ریسک بالا در مراکز غیر مجهز به مونیتورینگ‌های استاندارد و پیشرفته خودداری خواهند کرد.
موج اعتراضات تعرفه بیهوشی به اردبیل رسید


به گزارش تندرست نیوز، متن این نامه بدین شرح است:

احتراما به استحضار عالی می‌رساند جلسه فوق‌العاده انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه استان اردبیل، در تاریخ ٩۶/۶/١۵ در محل بیمارستان امام خمینی و با حضور قابل توجه متخصصین بیهوشی استان از بخش‌های دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی و با حضور استاد معظم، جناب دکتر پشتاره، پیشکسوت بیهوشی کشور برگزار گردید و مسئله مهم اخیر، یعنی کاهش ظالمانه تعرفه بیهوشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد:

با توجه به این‌که اقدام اخیر وزارت بهداشت و درمان در کاستن از تعرفه بیهوشی یک ستم آشکار و تبعیض واضح و بر خلاف عدالت بین رشته‌ای است و همچنین با عنایت به این‌که تمامی راه‌های مدنی و قانونی از جمله مذاکره با وزرای بهداشت و درمان و رفاه و معاونین آن‌ها، نمایندگان مجلس، کارشناسان وزارتخانه و بیمه‌ها و غیره  توسط هیئت مدیره انجمن بیهوشی مرکز و سایر همکاران‌مان در سراسر کشور طی شده است و مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است، لذا با اعتقاد قلبی بر حفظ حقوق بیماران و پایبندی به سوگند پزشکی و برای احقاق حقوق مسلم خود که در آموزه‌های دینی‌مان هم بر آن تاکید موکد شده است، اعلام می‌داریم:
١. خواستار اجرای کامل کتاب تعرفه گذاری کالیفرنیا ٢٠١٧ بدون هیچ گونه دخل و تصرف در آن هستیم. کاهش ٢۵ درصدی در تعرفه بیهوشی باید لغو شود.  
٢. از ارائه خدمات بیهوشی به بیماران با ریسک بالا در مراکز غیر مجهز به مونیتورینگ‌های استاندارد و پیشرفته خودداری خواهیم کرد.
٣. از انجام بیهوشی بدون آزمایشات تکمیلی و مشاوره‌ها و امکانات استاندارد معذوریم.
۴. وظایف شغلی خود را به میزان ساعات موظفی انجام خواهیم داد.
۵. از ارائه خدمات بیهوشی برای بیماران الکتیو در شیفت‌های عصر و شب خودداری خواهیم کرد.
۶. از دادن تخفیف به سازمان‌های بیمه گر در قرارداد با مراکز خصوصی درمان در رشته بیهوشی، خودداری خواهیم کرد و امیدواریم ریاست محترم دانشگاه به عنوان متولی امر درمان در استان و همچنین سازمان نظام پزشکی استان، در این امر یاریگر ما باشند.
٧. اقدامات فوق الذکر از تاریخ  ٢۵ شهریور ماه ٩۶ به مرحله اجرا خواهد رسید.
٨. حق هرگونه طرح دعوی علیه مسئولین این اقدام ظالمانه در مراجع ذی صلاح را برای خود محفوظ می‌دانیم.